Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnsign, Julene; Mays Woods, Amelia; Hodges Kulinna, Pamela
TitelEntering the field of physical education.
The journey of fifteen first-year teachers.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Eintritt in das Berufsfeld Sportpädagogik. Die Reise von 15 Lehrern im ersten Jahr.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 89 (2018) 1, S. 66-79
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2017.1408951
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Soziale Isolation; Akkulturation; Erwartung; Rollenkonflikt; Soziale Interaktion; Sozialisation; Akkulturation; Arbeitsbedingungen; Berufsfeld; Erwartung; Längsschnittuntersuchung; Lehrer; Sozialisation; Karriere; Sportunterricht; Soziale Unterstützung; Sportpädagogik; Rollenkonflikt; Schülerverhalten; Anfänger; Lehrer; Lehrer-Schüler-Relation; Schülerverhalten; Sportpädagogik; Sportunterricht; Arbeitsbedingungen; Karriere; Berufsfeld; Soziale Unterstützung; Zielsetzung; Anfänger
AbstractPurpose: Given the significant challenges facing today's physical educators, the purpose of this study was to examine the expectations of induction teachers and identify the factors in both their personal and organizational environments enhanced or constrained their assimilation into the field during their 1st year. Method: Using occupational socialization theory as a guide, data from demographic surveys and a series of formal interviews with participants at the beginning, middle, and end of the school year were inductively analyzed for theme development. Results: Results revealed positive acculturation experiences and unity regarding the purpose of physical education as preparing students to be fit for a lifetime. Barriers were noted to be family and personal crises, role conflict, isolation, marginalization, issues with classroom management and discipline, and difficulties in developing positive relationships with stakeholders. Enhancers were identified as positive interactions and rapport with students, colleagues, and administrators and favorable individual dispositions. Conclusion: Implications indicate a need for purposeful physical education teacher education training to proactively address these barriers during professional preparation as well as the creation of additional support systems for beginning teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: