Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmmigan, Ravichandran; Jones, Elspeth
TitelImproving the Student Experience.
Learning From a Comparative Study of International Student Satisfaction.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 22 (2018) 4, S. 283-301Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315318773137
SchlagwörterErfahrung; Vergleichsuntersuchung; Zufriedenheit; Internationalität; Student; Australien
AbstractThis article evaluates the degree to which international students are satisfied with different dimensions of their university experience, namely, their arrival, living, learning, and support service experiences. Using quantitative survey research methods based on data from the International Student Barometer (ISB), the study evaluates the experience of over 45,000 degree-seeking, undergraduate international students at 96 different institutions in Australia, the United Kingdom, and the United States. Multiple regression analyses indicated that all four dimensions of satisfaction were positively associated with students' overall university experience, and the article reveals which of the four is the most influential. To the authors' knowledge, this study represents the first time that a comparative meta-analysis of ISB data across institutions in the three chosen countries has been undertaken. Key implications are discussed for how university administrators, practitioners, and researchers might best allocate resources to support and enhance the experience of international students, leading to more effective institutional recruitment and retention strategies. The study also offers a baseline for future research on international student satisfaction. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: