Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpangardt, Benedikt
TitelEffects of the use of music in television commercials on early adolescents.
An experimental study with fifth- and sixth-grade students.
QuelleAus: Kühne, Rinaldo (Hrsg.); Baumgartner, Susanne E. (Hrsg.); Koch, Thomas (Hrsg.); Hofer, Matthias (Hrsg.): Youth and media. Current perspectives on media use and effects. Baden-Baden: Nomos (2018) S. 133-149
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReihe Rezeptionsforschung. 38
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8487-3732-1
DOI10.5771/9783845280455
SchlagwörterExperimentelle Untersuchung; Fernsehen; Medienpsychologie; Medienwirkung; Schuljahr 05; Schuljahr 06; Schüler; Musik; Werbung; Bewertung; Jugendlicher; Marke
AbstractAdvertising is ever-present in the lives of most children and adolescents. Companies tend to design advertising targeting young people with particularly entertaining elements instead of formal or rational arguments. Many television commercials contain music as an additional entertaining factor and as a persuasive technique. Previous research suggests that music in general can fester certain persuasive goals, but there is a lack of research on the effects of music-accompanied advertising on children and early adolescents. Based on the young people's processing of commercial media content model (PCMC model) and previous findings, the present study examined the effects of the use of music in television commercials on brand recall, product liking and purchase intention. 100 early adolescents aged 10-13 participated in an experimental study. In line with previous findings, results suggest that the use of music in television commercials can improve early adolescents' brand recall. In addition, small positive effects of music on purchase intention were found. However, product evaluation was unaffected by the experimental manipulation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: