Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenChankseliani, Maia (Hrsg.); Silova, Iveta (Hrsg.)
TitelComparing post-socialist transformations.
Purposes, policies, and practices in education.
QuelleOxford: Symposium Books (2018), 206 S.Verfügbarkeit 
ReiheOxford studies in comparative education. 28, Number 2
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-910744-03-1
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Gender; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schule; Grundschule; Transnationale Kultur; Schülerleistung; Curriculum; Schulbuch; Europäische Erziehung; Nation; Sozialismus; Transformation; Finanzierung; Universität; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Modell; Qualität; PISA (Programme for International Student Assessment); Armenien; Brasilien; China; Estland; Georgien; Kasachstan; Kirgisien; Lettland; Russland; Serbien; Ukraine
AbstractThis book explores three interrelated questions. First, it seeks to capture complex reconfigurations of education purposes during post-socialist transformations, noting the emergence of neoliberal education imaginaries in post-socialist spaces and their effects on policy discussions about education quality and equity across the region. Second, it examines the ongoing tensions inherent in post-socialist transformations, suggesting that beneath the surface of dominant neoliberal narratives there are always powerful countercurrents - ranging from the persisting socialist legacies to other alternative conceptualizations of education futures - highlighting the diverse trajectories of post-socialist education transformations. And finally, the book engages with the question of 'comparison', prompting both the contributing authors and readers to reflect on how research on post-socialist education transformations can contribute to rethinking comparative methods in education across space and time. (DIPF/Verlag.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: