Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHochweber, Jan; Vieluf, Svenja
TitelGender differences in reading achievement and enjoyment of reading.
The role of perceived teaching quality.
QuelleIn: The Journal of educational research, 111 (2018) 3, S. 268-283
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1940-0675
DOI10.1080/00220671.2016.1253536
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-170406
SchlagwörterMehrebenenanalyse; Sekundäranalyse; Freude; Wahrnehmung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schuljahr 09; Sekundarstufe I; Schüler; Motivation; Unterricht; Datenanalyse; Lesefertigkeit; Lesen; Qualität; Deutschland
AbstractThe authors examined the extent to which classroom-specific relationships between students' gender and their reading achievement and enjoyment of reading are associated with student-perceived teaching quality. Based on a sample of 10.543 ninth-grade students from 427 classrooms, multilevel analyses revealed that effective classroom management, adequate pacing, and a strong focus on language competencies were related to a less pronounced increase of girls' advantage in reading achievement during Grade 9. High levels of teacher support and focus on language competencies were related to smaller gender differences in enjoyment of reading at the beginning of Grade 9, though not associated with change of these differences over the school year. Our findings suggest that high teaching quality is not only related to higher reading achievement and reading enjoyment in classrooms as a whole, but may also help to mitigate the increase of gender gaps in reading achievement and motivation commonly observed in secondary school. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The Journal of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: