Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJöckel, Sven; Wilhelm, Claudia
TitelEverything under control?
The role of habit strength, deficient self-regulation and media literacy for the use of social networking sites among children and adolescents.
QuelleAus: Kühne, Rinaldo (Hrsg.); Baumgartner, Susanne E. (Hrsg.); Koch, Thomas (Hrsg.); Hofer, Matthias (Hrsg.): Youth and media. Current perspectives on media use and effects. Baden-Baden: Nomos (2018) S. 55-73
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReihe Rezeptionsforschung. 38
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8487-3732-1
DOI10.5771/9783845280455
SchlagwörterAbhängigkeit (Psy); Gewohnheit; Kognitive Entwicklung; Medienkompetenz; Mediennutzung; Medienwirkung; Kind; Soziales Netzwerk; Kognitive Entwicklung; Gewohnheit; Internet; Medienkompetenz; Kind; Soziales Netzwerk; Internet; Jugendlicher
AbstractFrom a media attendance or usage point of view, the article not only focuses on the antecedents of problematic SNS use, but aspires to explain the use of SNS among adolescents in general by following a Social Cognitive Theory (SCT) perspective. We integrate adolescents' cognitive developments as exemplified in related media literacy research into this SCT perspective. In a first sample of N = 452 adolescents we develop our measures. In the second sample of 7V = 386 adolescents we empirically test our proposed model. Findings confirm our assumptions as deficient self-regulation and habit strength fester SNS use and higher levels of conscious-ness of mediality enable a more regulated and controlled use of SNS. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: