Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmidt, Hanne
TitelRecognition of Prior Learning - Between Expectations and Reality.
Implementing Recognition in the European Higher Education Area.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 8 (2018) 1, S. 15-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterÄquivalenz; Bologna-Prozess
AbstractFor the last two decades, recognition and acknowledgement of prior learning have been perceived as one of the cornerstones of the European Higher Education Area in the political level, and as supporting geographical and social mobility. This article provides an overview of the policies, definitions, guidelines and discusses if the current practices promotes the political visions. The article questions if the current refugee and migration situation have a positive impact on the recognition (of prior learning) in higher education systems. It critically examines if European higher education institutions will need to revisit their development and implementation of their recognition practice. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: