Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWard, Jeffery Kurt; Hastie, Peter A.; Wadsworth, Danielle D.; Foote, Shelby; Brock, Sheri J.; Hollett, Nikki
TitelA Sport Education fitness season's impact on students' fitness levels, knowledge, and in-class physical activity.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss einer "Sport Education"-Unterrichtsreihe mit dem Thema Fitness auf das Fitnessniveau, das Wissen und die körperliche Aktivität im Unterricht von Schülern.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 88 (2017) 3, S. 346-351
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2017.1321100
SchlagwörterLeistungsfähigkeit; Leistungssteigerung; Grundschule; Leistungsfähigkeit; Fitness; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; USA; Fachdidaktik; Fitnesstraining; Sportpädagogik; Wettkampf; Leistungssteigerung; Wissensvermittlung; Grundschule; Wissensvermittlung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Unterrichtsreihe; Fachdidaktik; Körper (Biol); Bewegung (Motorische); Bewegungsintensität; Fitness; Fitnesstraining; Sportpädagogik; Sportunterricht; Wettkampf; Effektivität; Effektivität; USA
AbstractPurpose: The purpose of this study was to determine the extent to which a sport education season of fitness could provide students with recommended levels of in-class moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) while also increasing students' fitness knowledge and fitness achievement. Method: One hundred and sixty-six 5th-grade students (76 boys, 90 girls) participated in a 20-lesson season called "CrossFit Challenge" during a 4-week period. The Progressive Aerobic Cardiovascular Endurance Run, push-ups, and curl-ups tests of the FITNESSGRAM® were used to assess fitness at pretest and posttest, while fitness knowledge was assessed through a validated, grade-appropriate test of health-related fitness knowledge (HRF). Physical activity was measured with Actigraph GT3X triaxial accelerometers. Results: Results indicated a significant time effect for all fitness tests and the knowledge test. Across the entire season, the students spent an average of 54.5% of lesson time engaged in MVPA, irrespective of the type of lesson (instruction, free practice, or competition). Conclusions: The results suggest that configuring the key principles of sport education within a unit of fitness is an efficient model for providing students with the opportunity to improve fitness skill and HRF knowledge while attaining recommended levels of MVPA. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: