Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKato, Takao; Song, Yang
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelAn advisor like me: does gender matter?
Gefälligkeitsübersetzung: Ein Berater wie ich: spielt das Geschlecht eine Rolle?
QuelleBonn (2018), 36 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 11575
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungsberater; Hochschulbildung; Universität; Hochschullehrer; Studienerfolg; Studienverlauf; Coaching; Auswirkung; Geschlechterverteilung; Geschlechtsspezifik; Hochschulabsolvent; Student; USA
Abstract"This paper provides new causal evidence on the effects of gender congruence in the student-adviser relationship on three key student outcomes: (i) retention; (ii) grades; and (iii) post-graduation career outcomes. In so doing, we use unique administrative data from a selective liberal arts university which includes detailed longitudinal records on all students. Our identification strategy is based on the University's first-year faculty adviser assignment policy which produces randomness in whether a student has a same-gender faculty adviser. First, we find that gender congruence in the student-adviser relationship has a positive and significant effect on the odds of retention (gender congruence effect on the extensive margin) and on cumulate GPA upon graduation (gender congruence effect on the intensive margin). Second, we uncover that much of the gender congruence effect on the extensive margin tends to be concentrated in the freshman and sophomore years, while the gender congruence effect on the intensive margin is less immediate and shows up only in cumulative GPA upon graduation. The results are found to change little when we account for unobserved adviser characteristics by using adviser fixed effects. Finally, student-adviser gender congruence is found to work differently for students with different backgrounds and interests. Most notably we find that gender congruence in the studentadviser relationship is particularly helpful for academically weak students and students without STEM-orientation." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: