Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHanisch, Rolf
TitelDie Fortbildung von Lehrkräften vor aktuellen gesellschaftlichen und bildungspolitischen Herausforderungen.
QuelleIn: Bildung und Erziehung, 70 (2017) 4, S. 467-480Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2194-3834
SchlagwörterKompetenz; Leistungsfähigkeit; Bildungsangebot; Schulleiter; Lehrerfortbildung; Bedarfsplanung; Qualifizierung; Durchführung; Effektivität; Konzeption; Modell; Qualität; Qualitätsentwicklung; Wirkung
AbstractMany participants in and critical observers of the field of in-service training for teachers in Germany are currently reviewing and analysing the situation of the teaching community and schools with regard to the quality of their in-service training, which falls within the responsibility of the individual Federal states (Länder). While several studies have been commissioned recently to analyse the situation empirically, this contribution explores and discusses the current situation from the perspective of the largest association for teacher in-service training, the 'German Association for the Advancement of In-service Training for Teachers' [Deutscher Verein zur Förderung der Lehrkräftefortbildung]. Seen from this perspective, it seems that the qualification and training of the school management staff (headteachers etc.), which usually falls under the responsibility of Federal institutes for teacher training, have recently taken a developmental turn into a positive direction, while there are still many unanswered questions concerning the quality of the training for the significantly larger target group of the teachers in the classrooms, which are also critically perceived by the representatives of educational policy. Among these questions which are concerning crucial issues such as the financial resources of the system and the transferability of new insights gained in in-service training into practice, one of the main the main question remains, whether the different systems of in-service teacher training currently organized by the Länder are able to provide an effective in-service training programme, which will further teacher professionalism and increase the efficiency of the school system. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bildung und Erziehung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: