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Autor/inn/enOberhaus, Lars; Nonte, Sonja
TitelInklusion in der frühkindlichen musikalischen Bildung. Kooperationspotenziale zwischen Erzieherinnen und musikpädagogischen Fachkräften in der Kita.
Paralleltitel: Diversity in early childhood music education. Opportunities for cooperation between nursery teachers and music teachers in kindergarten.
QuelleAus: Knigge, Jens (Hrsg.); Niessen, Anne (Hrsg.): Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster; New York: Waxmann (2016) S. 73-88
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 37
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN0937-3993
ISBN978-3-8309-3500-1
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-152389
SchlagwörterFörderung; Kindertagesstätte; Frühpädagogik; Inklusion; Musikalische Früherziehung; Musikpädagogik; Kooperation; Erzieher; Forschungsprojekt
AbstractThis paper deals with the importance of music in early childhood education and presents evaluation results of a project in which music teachers and nursery teachers worked together in an advanced training. The results emphasize the potential of cooperative learning in heterogeneous learning contexts and illustrate the importance of music for the qualification of teachers in kindergarten. Furthermore, this study opens up new ways of considering the diversity of children in music educational contexts. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
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