Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeber, Peter C.; Katsarov, Johannes; Cohen-Scali, Valérie; Mulvey, Rachel; Nota, Laura; Rossier, Jérôme; Thomsen, Rie
TitelEuropean Research Agenda for Career Guidance and Counselling.
QuelleAus: Cohen-Scali, Valérie (Hrsg.); Rossier, Jérôme (Hrsg.); Nota, Laura (Hrsg.): New perspectives on career counseling and guidance in Europe. Building careers in changing and diverse societies. 1st edition 2018. Berlin: Springer International Publishing (2018) S. 219-250
PDF als Volltext kostenfreie Datei (formal geänderte Version); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-61475-5; 978-3-319-61476-2
DOI10.1007/978-3-319-61476-2_14
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungsberatung; Schulberatung; Internationale Zusammenarbeit; Laufbahnberatung; Karriereplanung; Forschungsdesiderat; Forschungsstand; Forschungsbedarf; Studienberatung; Akademische Zusammenarbeit; Europa; Europäischer Forschungsraum
Abstract"In a changing world, there is a need to reflect about the research basis of career guidance and counselling (CGC) as a professional practice, considering the contributions of various disciplines and research traditions. This paper outlines a possible European research agenda (ERA) to further enhance the knowledge foundation of the CGC practice. The proposed lines of research, which are pronounced in the ERA, are based on a literature review involving 45 researchers concerned with the CGC practice. At three events, approximately 150 researchers from across Europe were engaged in the discussion, what kind of research is needed to enhance the knowledge foundation of the CGC practice. The paper provides a systematic overview of the relevant research fields, and links key research questions to current research endeavours. Due to the necessary involvement of diverse types of practitioners, policy makers, and researchers from different disciplines to share the CGC practice and contribute to the development of its knowledge basis, the paper calls for open, cooperative and integrative research approaches, including the combination of different research paradigms and methods. The development of the European Research Agenda was co-funded by the European Union through the Lifelong Learning Programme." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: