Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlázquez, Maite; Herrarte, Ainhoa; Llorente-Heras, Raquel
TitelCompetencies, occupational status, and earnings among European university graduates.
Gefälligkeitsübersetzung: Kompetenzen, beruflicher Status und Einkommen bei europäischen Hochschulabsolventen.
QuelleIn: Economics of education review, (2018) 62, S. 16-34Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2017.10.006
SchlagwörterKompetenz; Kritikfähigkeit; Kognitive Kompetenz; Leistungsfähigkeit; Persönlichkeitsmerkmal; Kommunikative Kompetenz; Erwerbstätiger; Qualifikation; Teamkompetenz; Fachkraft; Studienfach; Internationaler Vergleich; Innovationsbereitschaft; Hochschulabsolvent; Angestellter; Führungskraft; Techniker; Belgien; Deutschland; Estland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Italien; Niederlande; Norwegen; Portugal; Spanien; Tschechische Republik; Österreich
Abstract"While the effect of education and experience on labour market outcomes has been widely studied, the literature that analyses the influence of human capital competencies (talents, skills, and capabilities) is still relatively scarce. Using cross-sectional data from the REFLEX Project, we investigate the effect of personal competencies (both cognitive and non-cognitive) on two labour market outcomes among European university graduates: occupational status and earnings. Our estimates suggest that individuals endowed with a higher level of competencies are more likely to occupy managerial and professional positions and, to a lesser extent, technician jobs. Additionally, they also receive higher wages, but the relation is only significant for men. When we distinguish competencies according to their cognitive or non-cognitive nature, we find that only the latter are significant in explaining occupational status. In contrast, cognitive competencies are more related with wages. As regards the role of specific competencies, our findings suggest that leadership is the most relevant competence for the occupational status of males, especially in managerial positions. In contrast, initiative and enterprise abilities seem to be the most relevant skills for women in such positions. Intelligence produces the highest rewards in terms of earnings among the male subsample, while none of the competencies exerts a significant impact on females' wages." (Author's abstract, © 2017 Elsevier).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: