Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHenri, D. C.; Morrell, L. J.; Scott, G. W.
TitelStudent perceptions of their autonomy at University.
QuelleIn: Higher education, 75 (2018) 3, S. 507-516Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-017-0152-y
SchlagwörterLehre; Arbeitskräftebedarf; Fachkraft; Hochschulbildung; Studium; Akademiker; Bedarf; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractLearner autonomy is a primary learning outcome of Higher Education in many countries. However, empirical evaluation of how student autonomy progresses during undergraduate degrees is limited. We surveyed a total of 636 students' self-perceived autonomy during a period of two academic years using the Autonomous Learning Scale. Our analysis suggests that students do not perceive themselves as being any more autonomous as they progress through University. Given the relativity of self-perception metrics, we suggest that our results evince a "red queen" effect. In essence, as course expectations increase with each year, each student's self-perceived autonomy relative to their ideal remains constant; we term this the "moving goalpost" hypothesis. This article corroborates pedagogical literature suggesting that providing students with opportunities to act autonomously and develop confidence is key to developing graduates who have the independence that they need in order to be successful in the workplace. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: