Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbós, Ángel; Sevil, Javier; Julián, José Antonio; Abarca-Sos, Alberto; García-González, Luís
TitelImproving students' predisposition towards physical education by optimizing their motivational processes in an acrosport unit.
Gefälligkeitsübersetzung: Verbesserung der Empfänglichkeit der Schüler für den Sportunterricht durch Optimierung deren motivationaler Prozesse in einer Einheit "acrosport".
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 4, S. 444-460Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16654390
SchlagwörterFragebogen; Varianzanalyse; Einstellungsbildung; Einstellungsänderung; Motivationspsychologie; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Relation; Leistungsmotivation; Motivation; Äußere Motivation; Lernziel; Bewegung (Motorische); Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Intervention; Zielorientierung; Jugendlicher
AbstractGrounded in self-determination theory and achievement goal theory, this quasi-experimental study evaluated the effectiveness of a teaching intervention programme to improve predisposition towards physical education based on developing a task-oriented motivational climate and supporting basic psychological needs. The final sample consisted of 35 secondary education students, aged 15-17 (M age = 15.35, SD = 0.49), divided into two groups: control (n = 15) and experimental (n = 20). The intervention programme was applied in the experimental group to 12 acrosport unit lessons based on motivational strategies by means of TARGET areas (i.e. Task, authority, recognition, grouping, evaluation and time). Firstly, the experimental group obtained significantly higher values in perceived support of the basic psychological needs and in the perceived task-oriented motivational climate in the acrosport unit. Secondly, this intervention was effective in generating a significant increase in predisposition towards physical education in the experimental group. Noteworthy is the need to generate interventions in different content areas that may improve students' predisposition towards physical education, which could contribute to them adopting a more active lifestyle. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: