Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOwen, Katherine B.; Parker, Philip D.; Astell-Burt, Thomas; Lonsdale, Chris
TitelEffects of physical activity and breaks on mathematics engagement in adolescents.
Gefälligkeitsübersetzung: Auswirkungen von körperlicher Aktivität und Pausen auf das mathematische Engagement bei Jugendlichen.
QuelleIn: Journal of science and medicine in sport, 21 (2018) 1, S. 63-68
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-2440; 1878-1861
DOI10.1016/j.jsams.2017.07.002
SchlagwörterBeeinflussung; Schule; Schüler; Engagement; Sportmedizin; Jugendlicher
AbstractObjectives: The purpose of this study was to determine whether physical activity has a positive relationship with school engagement regardless of the presence or absence of a recess or lunch break before the classroom lesson. Design: Data were collected over three ten-week periods: January-April 2014 (Time 1), October-December 2014 (Time 2), and April-June 2015 (Time 3). Methods: A cohort of 2194 adolescents (mean age = 13.40 years, SD = .73) wore an accelerometer during the hour before a mathematics lesson and completed a questionnaire following the mathematics lesson to assess school engagement in that lesson. Results: Linear mixed models indicated that moderate-intensity activity before a mathematics lesson had a positive linear relationship with cognitive engagement (beta = .40, p ( .05). Recess breaks before a mathematics lesson had a negative relationship with overall, behavioural, emotional, and cognitive engagement (beta = -.18, p ( .01, beta = -.19, p ( .01, beta = -.13, p = .03, and beta = -.13, p = .04, respectively). Conclusions: Promoting moderate-intensity activity prior to mathematics lessons could improve students' cognitive engagement. Educators should be aware that students tend to demonstrate the lowest levels of school engagement after recess breaks. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of science and medicine in sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: