Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoady, David; Dizioli, Allan
InstitutionInternationaler Währungsfonds
TitelIncome inequality and education revisited.
Persistence, endogeneity, and heterogeneity.
Gefälligkeitsübersetzung: Einkommensungleichheit und Bildung neu betrachtet. Persistenz, Endogenität und Heterogenität.
QuelleWashington, DC (2017), 22 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIMF working paper. 2017,126
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.5089/9781475595741.001
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Bildungsexpansion; Chancengleichheit; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Entwicklungsland; Industriestaat; Einkommensverteilung; Schwellenland; Internationaler Vergleich; Welt
Abstract"This paper presents new results on the relationship between income inequality and education expansion -- that is, increasing average years of schooling and reducing inequality of schooling. When dynamic panel estimation techniques are used to address issues of persistence and endogeneity, we find a large, positive, statistically significant and stable relationship between inequality of schooling and income inequality, especially in emerging and developing economies and among older age cohorts. The relationship between income inequality and average years of schooling is positive, consistent with constant or increasing returns to additional years of schooling. While this positive relationship is small and not always statistically significant, we find a statistically significant negative relationship with years of schooling of younger cohorts. Statistical tests indicate that our dynamic estimators are consistent and that our identifying instruments are valid. Policy simulations suggest that education expansion will continue to be inequality reducing. This role will diminish as countries develop, but it could be enhanced through a stronger focus on reducing inequality in the quality of education." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: