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Sonst. PersonenKing, Kenneth (Hrsg.)
InstitutionNORRAG
TitelRefugees, displaced persons and education.
New challenges for development and policy.
QuelleGenf: NORRAG (2016), 159 S.
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ReiheNORRAG News. 53
Sprachearabisch; chinesisch; englisch; französisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Bildungsqualität; Bildungschance; Fertigkeit; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Bildungsökonomie; Entwicklungspolitik; Flüchtlingspolitik; Migration; Ausbildung; Hochschulbildung; Weiterbildung; Zugang; Flüchtling; Afghanistan; Bangladesch; Chile; China; Deutschland; Dschibuti; Eritrea; Europa; Indien; Irak; Iran; Italien; Japan; Jordanien; Kanada; Kenia; Libanon; Malaysia; Myanmar; Nigeria; Ostasien; Palästina; Ruanda; Rumänien; Skandinavien; Somalia; Subsahara-Afrika; Sudan; Syrien; Südasien; Südostasien; Thailand; Türkei; Uganda; Westafrika; Zentralafrika; Ägypten; Äthiopien; Österreich
AbstractDiese Ausgabe 2016 der NORRAG News hat zum Thema "Flüchtlinge, Vertriebene und Bildung: Neue Herausforderungen für Entwicklung und Politik". Die einzelnen Beiträge sind in folgende Kapitel unterteilt: Editorials - New Challenges For Development And Humanitarian Aid - Education, Skills And Forced Migration: Thematic Priorities (Quality Education And Resilience - Skills Development - Teachers And Refugees - Refugee Access To Higher Education - Second Chance Education For Refugees) - Regional Lenses On The Global Politics Of Involuntary Migration (Sub-Saharan Africa - Asia: South-, South-East And East) - A Special Focus On Syria And Its Neighbours - Refugees And Education: Evidence, What Works, And Planning. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].

This 2016 issue of NORRAG News focusses on education, educational policy and development for refugees and displaced persons. The single articles are sorted into the following chapters: Editorials - New Challenges For Development And Humanitarian Aid - Education, Skills And Forced Migration: Thematic Priorities (Quality Education And Resilience - Skills Development - Teachers And Refugees - Refugee Access To Higher Education - Second Chance Education For Refugees) - Regional Lenses On The Global Politics Of Involuntary Migration (Sub-Saharan Africa - Asia: South-, South-East And East) - A Special Focus On Syria And Its Neighbours - Refugees And Education: Evidence, What Works, And Planning. [Abstract: Editors of Education Worldwide].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
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