Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSumner, Jennifer; Wever, Cassie
TitelLearning alterity in the social economy: the case of the Local Organic Food Co-ops Network in Ontario, Canada.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 8 (2017) 2, S. 195-206Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:15047
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-150472
SchlagwörterInterview; Pilotstudie; Fertigkeit; Kooperatives Lernen; Lernen; Soziales Lernen; Nachhaltigkeit; Soziale Bewegung; Biologische Landwirtschaft; Lebensmittelindustrie; Sozialwirtschaft; Alternative; Forschungsbericht; Kooperation; Netzwerk; Regionale Herkunft; Genossenschaft; Kanada; Ontario
AbstractWhile the origins of the social economy date long before the period of industrialization or the modern state (Shragge & Fontan, 2000), it is growing in importance as we find ourselves in 'the cancer stage of capitalism' (McMurtry, 2013). Facing issues such as exponentially growing inequality, the demise of rural communities, an exploding obesity epidemic and jobless recoveries from repeated financial crises, more and more people are turning to the social economy for solutions to their problems (see McMurtry 2010; Mook et al. 2010). This paper reports on a pilot study that focused on the Local Organic Food Co-ops Network, created by people who oppose the industrial food system and want to specialize in local, organic food. Adopting a political-economy lens to understand this opposition through the words of participants, the study employed semi-structured interviews to explore the learning dimensions of this social economy organization. The study found that respondents participated in social learning and learned alterity in the social economy. The paper concludes that social economy organizations need to prioritize social over economic values, and the potential for change associated with social learning is key to making this choice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: