Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarb, Armandine
TitelGoverning religious diversity in a (post)secular age.
Teaching about religion in French and American public schools.
QuelleIn: Theo-Web, 16 (2017) 2, S. 204-222Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-0502
DOI10.23770/tw035
SchlagwörterPluralistische Gesellschaft; Öffentliche Schule; Säkularisierung; Religionsunterricht; Laizismus; Religion; Religiosität; Vielfalt; Frankreich; USA
AbstractWith France and the United States as case studies, this article undertakes a transatlantic comparison which aims to explore why and how, in these two constitutionally secular states, religion has come to be reconsidered a legitimate educational and civic requirement over the past three decades. The article retraces how "teaching about religion" has been integrated into French and American public secondary schools since the 1980s, not only as a mean to manage the challenges of religious diversity in the sphere of education, but also, more generally, to promote a model for the "good" governance of faith within a secular democratic society. This contribution critically examines these attempts at achieving an inclusive and pluralist education about religion in the context of constitutionally secular states, where religious identities remain highly politicized.
Erfasst vonComenius-Institut, Münster
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theo-Web" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: