Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPowell, Justin J. W. (Hrsg.); Baker, David (Hrsg.); Fernandez, Frank (Hrsg.)
TitelThe century of science.
The global triumph of the research university. First edition 2017.
QuelleUnited Kingdom: Emerald Publishing (2017), xvi, 291 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheInternational perspectives on education and society. 33
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationLeseprobe
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-1-78714-469-9; 978-1-78714-470-5; 978-1-78714-938-0
DOI10.1108/S1479-3679201733
SchlagwörterFallstudie; Forschung; Bildungsgeschichte; Bildungsexpansion; Bildungspolitik; Forschungspolitik; Institutionalisierung; Geschichte (Histor); Medizin; Mathematik; Naturwissenschaften; Technologie; Finanzierung; Globalisierung; Wettbewerb; Hochschulbildung; Universität; Wissenschaft; Wissenschaftspolitik; Wissenschaftliches Arbeiten; Hochschulwesen; Veröffentlichung; China; Deutschland; Frankreich; Großbritannien; Japan; Katar; Korea, Republik; Taiwan; USA
AbstractIn this book, a multicultural, international team of authors examine the global rise of scholarly research in science, technology, engineering, mathematics, and health (STEM+) fields. This insightful text provides historical and sociological understandings of the ways that higher education has become an institution that, more than ever before, shapes science and society. Case studies, supported by the most historically and spatially extensive database on STEM- publications available, of selected countries in Europe, North America, East Asia, and the Middle East, emphasize recurring themes: the institutionalization and differentiation of higher education systems to the proliferation of university-based scientific research fostered by research policies that support continued university expansion leading to the knowledge society. Growing worldwide, research universities appear to be the most legitimate sites for knowledge production. The chapters offer new insights into how countries develop the university-based knowledge thought fundamental to meeting social needs and economic demands. Despite repeated warnings that universities would lose in relevance to other organizational forms in the production of knowledge, these findings demonstrate incontrovertibly that universities have become more - not less - important actors in the world of knowledge. The past hundred years have seen the worldwide triumph of the research university. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)