Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTreiman, Rebecca; Kessler, Brett
TitelHow children learn to write words.
QuelleOxford [u.a.]: Oxford Univ. Press (2014), XVII, 395 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Information zu den Verfassern
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-19-990797-7
SchlagwörterKulturtechnik; Wissen; Kognitionspsychologie; Pädagogische Psychologie; Kind; Lernen; Pädagogische Psychologie; Rechtschreibung; Schreibunterricht; Sprachunterricht; Symbol; System; Wissen; Wort; Schreiben; Internationaler Vergleich; Sprachtheorie; Grafische Darstellung; Schriftbild; Kind; Lernen; Sprachtheorie; Sprachunterricht; Wort; Rechtschreibung; Schreiben; Schreibunterricht; Schriftbild; Internationaler Vergleich; Gestaltungsform; Grafische Darstellung; Symbol; System
AbstractWriting allows people to convey information to others who are remote in time and space, vastly increasing the range over which people can cooperate and the amount they can learn. Mastering the writing system of one's language is crucial for success in a modern society. This book examines how children learn to write words. It provides a theoretical framework that integrates findings from a wide range of age groups-from children who are producing their first scribbles to experienced spellers who are writing complex words. To set the stage for these discussions, early chapters of the book consider the nature of writing systems and the nature of learning itself. The following chapters review various aspects of orthographic development, including the learning of symbol shapes and punctuation. Each chapter reviews research with learners of a variety of languages and writing systems, revealing underlying similarities. Discussions of how orthography is and should be taught are incorporated into each chapter, making the book of interest to educators as well as to psychologists, cognitive scientists, and linguists. This book is unique in the range of topics and languages that it covers and the degree to which it integrates linguistic insights about the nature of writing systems with discussions of how people learn to use these systems. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: