Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Lergetporer, Philipp; Werner, Katharina; Woessmann, Ludger |
---|---|
Institution | CESifo GmbH |
Titel | Public opinion on education policy in Germany. Gefälligkeitsübersetzung: Öffentliche Meinung zur Bildungspolitik in Deutschland. |
Quelle | München (2017), 41 S.
PDF als Volltext |
Reihe | CESifo working paper. 6602 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 2364-1428 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungspolitik; Schulpolitik; Frühpädagogik; Allgemein bildendes Schulwesen; Politische Einstellung; Politische Ökonomie; Reformpolitik; Öffentliche Meinung; Finanzierung; Berufsbildung; Betriebliche Berufsausbildung; Hochschulpolitik; Erwachsenenbildung |
Abstract | "To better understand the political economy constraints of education policy, we have conducted the annual ifo Education Survey in Germany since 2014. This paper summarizes selected key findings on the German publics' preferences for education policies ranging from early childhood education and schools to the apprenticeship system, universities, and lifelong learning. While the emerging picture is complex and multifaceted, some general patterns emerge. The majority of Germans is surprisingly open to education reform and favours clear performance orientation. Survey experiments indicate that information can have substantial effects on public policy preferences. Overall, education policies seem important for respondents' voting behavior." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/1 |