Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Andrew; Eather, Narelle; Gray, Shirley; Sproule, John; Williams, Cheryl; Gore, Jennifer; Lubans, David
TitelCan continuing professional development utilizing a game-centred approach improve the quality of physical education teaching delivered by generalist primary school teachers?
Gefälligkeitsübersetzung: Kann die Weiterbildung anhand eines spielzentrierten Ansatzes die Qualität des von Grundschullehrern fachfremd abgehaltenen Sportunterrichts verbessern?
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 2, S. 171-195Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16642716
SchlagwörterEvaluation; Grundschule; Lehrerfortbildung; Lehrerverhalten; Lernerfolg; Lernbedingungen; Lernprozess; Lernziel; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Sportpädagogik; Sportspiel; Sportunterricht; Weiterbildung; Intervention; Qualität; Australien
AbstractThe primary objective of this study was to evaluate the efficacy of a continuing professional development (CPD) intervention in producing changes in physical education (PE) teaching practice and PE teaching quality by generalist primary school teachers when the CPD addressed the use of a game-centred approach. A cluster randomized controlled trial was conducted in seven primary schools in the Hunter Region, New South Wales, Australia. One year six teacher from each school was randomized into the Professional Learning for Understanding Games Education (PLUNGE) intervention (n = 4 teachers) or the 7-week wait-list control (n = 3) condition. The PLUNGE intervention (weeks 1-5) used an instructional framework to improve teachers' knowledge, understanding and delivery of a game-centred curriculum, and included an information session and weekly in-class mentoring. The intervention was designed to enhance content and pedagogical knowledge for the provision of pedagogy focused on a broad range of learning outcomes. Teaching quality was assessed at baseline and follow-up (weeks 6 and 7) via observation of two consecutive PE lessons using the Quality Teaching Lesson Observation Scales. Linear mixed models revealed significant group-by-time intervention effects (p ( 0.05) for the quality of teaching (effect size: d = 1.7). CPD using an information session and mentoring, and a focus on the development of the quality of teaching using a game-centred pedagogical approach was efficacious in improving the quality of PE teaching among generalist primary school teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: