Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWahl-Alexander, Zachary; Sinelnikov, Oleg; Curtner-Smith, Matthew
TitelA longitudinal analysis of students' autobiographical memories of participation in multiple Sport Education seasons.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine longitudinale Analyse der autobiographischen Erinnerungen von Schülern an die Teilnahme an mehreren "Sport Education"-Unterrichtsreihen.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 1, S. 25-40Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15624246
SchlagwörterBildungsanspruch; Erfahrung; Längsschnittuntersuchung; Qualitative Analyse; Motorische Entwicklung; Persönlichkeitsentwicklung; Schüler; Soziales Lernen; Lernziel; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Unterrichtsreihe; Bewegung (Motorische); Fairness; Mannschaftssport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Jugendlicher; USA
AbstractThe purpose of this study was to examine middle school students' recollections of their participation in a significant number of Sport Education seasons over a period of five years. Thirty-one (18 boys and 13 girls) eighth-grade students (average age at data collection = 13 years) who had all participated in at least 17 Sport Education seasons served as the participants in this study. Autobiographical memory theory guided qualitative data collection, which included surveys, formal interviews, focus group interviews, and autobiographical critical reflections. Student responses were categorized into general events, which had a focus on evaluating, preparation, first season, integrity, competition, and gamesmanship. Descriptive event-specific memories included authenticity and gameplay as most memorable aspects of students' experiences within multiple Sport Education seasons. The findings suggested that participating in multiple Sport Education seasons leads to better developed student roles and a stronger sense of fair play. More importantly, adherence to the central features of Sport Education and meaningful participation in several iterations of quality Sport Education seasons may be required for students to move closer to achieving the lofty goals of the model for students to become competent, literate, and enthusiastic sportspeople. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: