Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelStarting strong 2017.
Key OECD indicators on early childhood education and care.
QuelleParis: OECD (2017), 189 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-27610-9
DOI10.1787/9789264276116-en
SchlagwörterBildungserfolg; Bildungsmonitoring; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Lebensalter; Mutter; Bildungspolitik; Förderung; Bildungsertrag; Kind; Kindertagesbetreuung; Kindertagesstätte; Frühpädagogik; Kindergartenbesuch; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schülerleistung; Multikulturelle Gesellschaft; Curriculum; Gesundheit; Steuerung; Demografie; Rechtsanspruch; Transformation; Arbeitsbedingungen; Ausgaben; Bildungsinvestition; Einkommen; Erwerbstätigkeit; Finanzierung; Investition; Arbeitsmarkt; Berufschance; Berufstätigkeit; Bildungsindikator; Frauenerwerbstätigkeit; Qualifikation; Arbeitszeit; Statistik; Betreuung; Internationaler Vergleich; Dauer; Daten; Einflussfaktor; Prognose; Wirkung; Öffentliche Trägerschaft; Private Trägerschaft; Allein erziehender Elternteil; Benachteiligtes Kind; Erzieher; Jugendlicher; Migrant; Personal; OECD-Staaten
AbstractEarly childhood education and care (ECEC) can help lay the foundations for future skills development, well-being and learning. Having timely, reliable and comparable international information is essential to help countries improve their ECEC services and systems. For over 15 years, the OECD has been conducting policy analysis and gathering new data on ECEC. For the first time, this report brings together all the key ECEC indicators in one volume. It presents an exhaustive overview of ECEC systems and provision as well as trend data and information on recent reforms. The report takes a hard look at issues such as access and governance, equity, financing, curriculum, the teaching workforce and parent engagement. Key challenges for improving the ECEC sector are identified. With around 45 charts and data for the 35 OECD countries and a number of partner countries, the publication also includes a great deal of new material. It offers new data on ECEC provision and intensity of participation for children under the age of three (based on an improved typology of settings). It also presents new indicators on the profile of ECEC staff (e.g. level of qualification, teacher salary and organisation of working time) and on equity in access to ECEC. New PISA 2015 analyses help highlight the relationship between the number of years of ECEC and academic performance at age 15, and the effects of ECEC attendance on health and well-being, and mothers' employability. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: