Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGuerriero, Sonia (Hrsg.)
InstitutionOECD
TitelPedagogical knowledge and the changing nature of the teaching profession.
Revised version.
QuelleParis: OECD (2017), 274 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational Research and Innovation
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-27068-8
DOI10.1787/9789264270695-en
SchlagwörterKompetenz; Wissen; Evaluation; Unterrichtsbeobachtung; Entwicklungspsychologie; Handlungskompetenz; Kognitionspsychologie; Kognitive Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Selbstkompetenz; Bildungssystem; Bildungspolitik; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Fachkompetenz; Fachwissen; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Prozess; Motivation; Soziale Kompetenz; Lernziel; Unterrichtsforschung; Unterricht; Neurowissenschaften; Verantwortung; Berufliche Kompetenz; Berufsanforderung; Qualifizierung; Statistik; Analyse; Interpretation; Leistung; Netzwerk; Praxis; Professionalität; Standard
AbstractHighly qualified and competent teachers are fundamental for equitable and effective education systems. Teachers today are facing higher and more complex expectations to help students reach their full potential and become valuable members of 21st century society. The nature and variety of these demands imply that teachers, more than ever before, must be professionals who make decisions based on a robust and updated knowledge base. This publication presents research and ideas from multiple perspectives on pedagogical knowledge - the knowledge of teaching and learning - and the changing nature of the teaching profession. It provides a modern account of teachers' professional competence, and how this relates to student learning. The report looks at knowledge dynamics in the teaching profession and investigates how teachers' knowledge can be measured. It provides precious insights into 21st century demands on teacher knowledge. This volume also offers a conceptual base for a future empirical study on teachers' knowledge. It will be a useful resource for those interested in understanding the different factors underlying high quality teaching through examining and outlining the complexity of the teaching profession. In particular, this publication will be of interest to teacher educators, educational leaders, policy makers and the research community. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: