Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLeutner, Detlev (Hrsg.); Fleischer, Jens (Hrsg.); Grünkorn, Juliane (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.)
TitelCompetence assessment in education.
Research, models and instruments.
QuelleCham: Springer (2017), viii, 503 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMethodology of educational measurement and assessment
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-319-50028-7; 978-3-319-50028-7
DOI10.1007/978-3-319-50030-0
SchlagwörterPädagogik; Kompetenz; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Entscheidung; Kompetenzerwerb; Metakognition; Problemlösen; Adaptives Testen; Diagnostik; Psychometrie; Schulwahl; Sekundarstufe I; Primarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Fachwissen; Schülerleistung; Feedback; Lernmittel; Literatur; Text; Geografie; Bild; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Technologiebasiertes Testen; Physik; Nachhaltige Entwicklung; Berufsausbildung; Berufliche Kompetenz; Erwachsenenbildung; Bewertung; Empfehlung; Modellierung; Professionalität; Deutschland; Luxemburg; Schweiz; Österreich
AbstractThis book addresses challenges in the theoretically and empirically adequate assessment of competencies in educational settings. It presents the scientific projects of the priority program "Competence Models for Assessing Individual Learning Outcomes and Evaluating Educational Processes," which focused on competence assessment across disciplines in Germany. The six-year program coordinated 30 research projects involving experts from the fields of psychology, educational science, and subject-specific didactics. The main reference point for all projects is the concept of "competencies", which are defined as "context-specific cognitive dispositions that are acquired and needed to successfully cope with certain situations or tasks in specific domains" (Koeppen et al., 2008, p. 62). The projects investigate different aspects of competence assessment: The primary focus lies on the development of cognitive models of competencies, complemented by the construction of psychometric models based on these theoretical models. In turn, the psychometric models constitute the basis for the construction of instruments for effectively measuring competencies. The assessment of competencies plays a key role in optimizing educational processes and improving the effectiveness of educational systems. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: