Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldhammer, Frank; Naumann, Johannes; Stelter, Annette; Tóth, Krisztina; Rölke, Heiko; Klieme, Eckhard
TitelThe time on task effect in reading and problem solving is moderated by task difficulty and skill: Insights from a computer-based large-scale assessment.
QuelleIn: The journal of educational psychology, 106 (2014) 3, S. 608-626Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
DOI10.1037/a0034716
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-179679
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Kognitiver Prozess; Problemlösen; Testaufgabe; Leistungsbeurteilung; Computer; Lesekompetenz; Lesen; Technologiebasiertes Testen; Zeit; Leistung; Schwierigkeit; Wirkung; Erwachsener; Deutschland
AbstractExamined the hypothesis that the validity of each assumption is dependent on the relative degree of controlled vs routine cognitive processing required by a task, as well as a person's acquired skill. A total of 1,020 participants (aged 16-65 years) took part in the German field test of the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC). Test takers completed computer-based reading and problem-solving tasks. As revealed by linear mixed models, in problem solving, which required controlled processing, the time on task effect was positive and increased with task difficulty. In reading tasks, which required more routine processing, the time on task effect was negative and the more negative, the easier a task was. In problem solving, the positive time on task effect decreased with increasing skill level. In reading, the negative time on task effect increased with increasing skill level. These heterogeneous effects suggest that time on task has no uniform interpretation but is a function of task difficulty and individual skill. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: