Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStott, Tim; Allison, Pete; Von Wald, Kris; Fakunle, Omolabake
TitelExploring factors influencing outcomes of a five-week youth expedition in the Himalayas using the sail training programme self-assessment toolkit.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Untersuchung der das Ergebnis einer fünfwöchigen Jugendexpedition im Himalaya beeinflussenden Faktoren unter Verwendung des Selbstbewertungswerkzeugs eines Segeltrainingsprogramms.
QuelleIn: Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica, 52 (2016) 2, S. 56-74
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0323-0511; 1212-1428; 2336-6052
DOI10.14712/23366052.2016.11
SchlagwörterEvaluation; Fallstudie; Fragebogen; Umwelteinfluss; Persönlichkeitsentwicklung; Selbstständigkeit; Abenteuer; Lernerfolg; Lernbedingungen; Soziales Lernen; Erlebnispädagogik; Lerninhalt; Hochgebirgstour; Bergsteigen; Sportpädagogik; Trekking; Jugendarbeit; Bewertung; Expedition; Jugendlicher
AbstractMuch evidence to link youth expeditions and gap years with a range of outcome benefits for participants exists, but to date, there have been relatively few insights into what exactly brings about these reported outcomes. A modified version of the Sail Training Voyage Toolkit (2011) was used to evaluate outcomes of a five-week British Exploring Society youth expedition in the Himalayas. Data generated from 22 participants completing the modified Sail Training Voyage Feedback Form at the end of their expedition were complemented by data from 16 interviews conducted during weeks one, three and five of the expedition. Key factors identified by the participants which had influenced their learning were: (1) Other Young Explorers, (2) being involved in making decisions and having choices, (3) having time to learn at their own pace; time to get comfortable with people; being able to talk with other people (to make connections); (4) group leaders, and (5) wild camping. Data from 16 interviews supported these outcomes, while the physical challenges (of climbing peaks) and cultural interaction with local people were highly valued aspects of the expedition. Participants were more aware of risks and more confident about safety issues and taking risks after the expedition. These important outcomes may be transferred to future expeditions, higher education or employment. Personal development and training organisations should consider these findings. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: