Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdeling, Sabrina; Pilz, Matthias
Titel'Should I stay or should I go?' The additive double qualification pathway in Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: 'Soll ich bleiben oder gehen?' Der Verlauf des Erwerbs von Doppelqualifikationen.
QuelleIn: Journal of vocational education & training, 69 (2017) 1, S. 91-99Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-6820; 1747-5090
DOI10.1080/13636820.2017.1300594
SchlagwörterBildungsmotivation; Ausbildung; Ausbildungswahl; Augenoptiker; Bankkaufmann; Doppelqualifikation; Industriekaufmann; Kraftfahrzeugmechatroniker; Betriebliche Berufsausbildung; Studium; Studienmotivation; Abiturient; Absolvent
Abstract"A striking number of young people in Germany with the Abitur - the qualification required for entry to higher education - do not, in fact, go on to university immediately after leaving school but opt first to do an apprenticeship. This phenomenon, where general and vocational curricula are taught independently and separately, is known as the 'additive double qualification pathway' and represents an extreme type of hybrid qualification. This paper considers a range of individual influences in an attempt to obtain a holistic view of the possible motives of those who opt for this pathway. The study focuses on apprentices with the Abitur who were surveyed as they were about to complete their vocational training and were on the point of moving on to a university or university of applied sciences (Fachhochschule). The research investigates four very different training occupations with relatively high proportions of Abitur holders: industrial clerk; bank clerk; optician; and motor vehicle mechatronics technician. It is a large-scale quantitative research study (n = 1234). The range of possible motives is hypothesised, systematically operationalised and finally tested empirically." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of vocational education & training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: