Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalter, Pierre; Earl, Allison
TitelPublic pedagogies of arts-based environmental learning and education for adults.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 8 (2017) 1, S. 145-163Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:14006
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-140063
SchlagwörterPädagogik; Qualitative Forschung; Umweltbildung; Informelle Bildung; Stadt; Kunst; Engagement; Öffentlichkeit; Ökologie; Erwachsenenbildung; Aktivismus; Konzeption; Literaturbericht; Bürger; Australien; Kanada
AbstractThis paper examines how current theorizing on public pedagogy can be used to understand scholarship on creative, arts-based pedagogies in informal environmental education for adults. In particular, the study applies Biestas (2012, 2014) typology of public pedagogies to three bodies of literature: arts-based adult learning and education in the environmental movement, eco-art, and Tactical Urbanism, respectively. Each of these is about public art, displayed or performed in public spaces, and connected to environmental learning and education. The scholarship reviewed came mostly from Canada and Australia. In the public, democratic spaces of these countries, we found that arts in the environmental movement and eco-art could be characterized by Biestas pedagogy of the public, and partially by a pedagogy in the interest of publicness. The performance of Tactical Urbanism corresponded most closely to pedagogy in the interest of publicness. The paper concludes with a discussion of directions for further theorizing and research on public pedagogy and arts-based environmental learning and education for adults. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: