Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmiedek, Florian
TitelDevelopment of cognition and intelligence.
QuelleAus: Specht, Jule (Hrsg.): Personality development across the lifespan. London: Academic Press Elsevier (2017) S. 309-323
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-12-804674-6; 978-0-12-804761-3
SchlagwörterEmpirische Forschung; Vergleich; Umwelteinfluss; Arbeitsgedächtnis; Intelligenz (Psy); Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Persönlichkeitsentwicklung; Lebensalter; Kindheit; Alter; Lebensalter; Genetik; Persönlichkeitsentwicklung; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Vergleich; Empirische Forschung; Arbeitsgedächtnis; Lernbedingungen; Lernvoraussetzungen; Genetik; Alter
AbstractLifespan cognitive development is shaped by biological processes of maturation and senescence and their interplay with experience-dependent processes of learning. The development of basic information-processing functions (i.e., the mechanics of cognition) is characterized by normative growth in childhood and adolescence and more or less pronounced declines in adulthood and old age, while knowledge and skill acquisition (i.e., the pragmatics of cognition) keep their potential for improvements across the adult lifespan. The large individual differences in cognitive functioning observable at any age are characterized, on the one hand, by impressive stability across the lifespan, corresponding to large heritability estimates in adulthood. On the other hand, environmental influences can strongly act on cognitive development, independently of, driven by, or interacting with genetic differences. These environmental influences range from effects of home environment, early education, and regular schooling to those of lifestyles during adulthood that characterized by intellectual stimulation, physical activity, and behavior supporting general health. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: