Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Davier, Alina Anca von (Hrsg.); Zhu, Mengxiao (Hrsg.); Kyllonen, Patrick C. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Innovative assessment of collaboration. |
Quelle | Cham: Springer (2017), xix, 330 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Methodology of educational measurement and assessment |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-319-33259-8; 978-3-319-33261-1 |
DOI | 10.1007/978-3-319-33261-1 |
Schlagwörter | Fallstudie; Methode; Interkulturelle Kommunikation; Kommunikation; Lernsituation; Problemlösen; Verhalten; Psychometrie; Soziale Interaktion; Leistungsbeurteilung; Gruppenarbeit; Modellbildung; Gesprochene Sprache; Messung; Soziales Netzwerk; Analyse; Bewertung; Diskussion; Kooperation; Standard; PISA (Programme for International Student Assessment) |
Abstract | This [...] volume provides a platform for experts from various fields to introduce and discuss their different perspectives on the topic of teamwork and collaborative problem solving. It brings together researchers in organizational teaming, educational collaboration, tutoring, simulation, and gaming as well as those involved in statistical and psychometric process modelling. This book seeks to channel this expertise towards advances in the measurement and assessment of cognitive and non-cognitive skills of individuals and teams. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/4 |