Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenErcikan, Kadriye (Hrsg.); Pellegrino, James W. (Hrsg.)
TitelValidation of score meaning for the next generation of assessments.
The use of response processes. 1. Auflage.
QuelleNew York: Routledge (2017), viii, 155 S.Verfügbarkeit 
ReiheApplications of educational measurement and assessment
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-138-89836-3; 978-1-138-89837-0
SchlagwörterMethodologie; Validität; Kognitiver Prozess; Schüler; Leistungsbeurteilung; Prüfung; Schülerleistung; Lernschwierigkeit; Beispiel; Unterricht; Mehrsprachigkeit; Datenanalyse; Automatisierung; Messverfahren; Antwort; Daten; Evidenz; Interpretation; Leistungsmessung; Unterstützung; Ausländer
Abstract[This book] highlights the importance of validity evidence based on response processes and provides guidance to measurement researchers and practitioners in creating and using such evidence as a regular part of the assessment validation process. Response processes refer to approaches and behaviors of examinees when they interpret assessment situations and formulate and generate solutions as revealed through verbalizations, eye movements, response times, or computer clicks. Such response process data can provide information about the extent to which items and tasks engage examinees in the intended ways. [...] In Part I of this book, contributors discuss the framing of validity as an evidence-based argument for the interpretation of the meaning of test scores, the specifics of different methods of response process data collection and analysis, and the use of response process data relative to issues of validation as highlighted in the joint standards on testing. In Part II, chapter authors offer examples that illustrate the use of response process data in assessment validation. These cases are provided specifically to address issues related to the analysis and interpretation of performance on assessments of complex cognition, assessments designed to inform classroom learning and instruction, and assessments intended for students with varying cultural and linguistic backgrounds. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: