Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBayer, Sonja; Klieme, Eckhard; Jude, Nina
TitelAssessment and evaluation in educational contexts.
QuelleAus: Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning. An international perspective. Cham: Springer (2016) S. 469-488
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMethodology of Educational Measurement and Assessment
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-45356-9; 978-3-319-45357-6
DOI10.1007/978-3-319-45357-6_19
SchlagwörterBildungsmonitoring; Evaluation; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Bildungssystem; Schule; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Internationaler Vergleich; Bewertung; Durchführung; Leistungsmessung; Qualität; Umsetzung; Wirkung; IGLU (Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung); PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractFor at least the past three decades, assessment, evaluation, and accountability have been major strands of educational policy and practice internationally. However, the available data on how exactly assessment- and evaluation-based policies are framed and implemented, or how they shape practices within schools, are still limited. This chapter addresses these issues with a broad focus that takes into account several perspectives on school evaluation and student assessment, together with everyday practices of teacher judgment and grading. First, we address assessment and evaluation practices for the purpose of educational system monitoring. Second, school evaluation practices, as well as the use of assessment and evaluation results at the school level, are discussed. A third perspective focuses on practices of teacher evaluation. Finally, practices of student assessment within schools and classrooms are examined. The instruments described and recommended in this chapter have implications for international research, as well as national studies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: