Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMizzi, Robert C. (Hrsg.); Rocco, Tonette S. (Hrsg.); Shore, Sue (Hrsg.); Field, John (Vorw.)
TitelDisrupting adult and community education.
Teaching, learning, and working in the periphery.
QuelleAlbany: State Univ. of New York Press (2016), 339 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4384-6092-9; 978-1-4384-6092-5
SchlagwörterPädagogik; Informelles Lernen; Lernprozess; Weiterbildung; Zielgruppenarbeit; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Aufsatzsammlung; Benachteiligung; Zielgruppe; Australien; Chile; Kanada
AbstractThis groundbreaking book critiques the boundaries of where adult education takes place through a candid examination of teaching, learning, and working practices in the social periphery. Lives in this context are diverse and made through complex practices that take place in the shadows of formal systems: on streetscapes and farms, in vehicles and homes, and through underground networks. Educators may be family members, friends, or colleagues, and the curriculum may be based on needs, interests, histories, and cultural practices. The case studies presented here analyze adult education in the lives of sex workers, LGBTQ activists, undocumented migrants, disabled workers, homeless youth, immigrants, inmates, and others. Focusing on learning at the social margins, this book challenges readers to reconceptualize local, national, and transnational adult education practices in light of neoliberalism and globalization. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: