Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeliciano, Cynthia; Lanuza, Yader R.
TitelAn Immigrant Paradox? Contextual Attainment and Intergenerational Educational Mobility.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein Einwanderer-Paradox? Kontextabhängige Leistung und generationenübergreifende Bildungsmobilität.
QuelleIn: American sociological review, 82 (2017) 1, S. 211-241Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1224; 1939-8271
DOI10.1177/0003122416684777
SchlagwörterBildungsmobilität; Bildungsniveau; Soziale Herkunft; Soziale Mobilität; Generation; Ausländer; Eltern; Kind; Schulbesuch; Sozialer Aufstieg; Welt; Soziale Mobilität; USA; Soziale Herkunft; Bildungsniveau; Generation; Schulbildung; Dauer; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Eltern; Kind; Schulbesuch; Schulbildung; Zweite Generation; Sozioökonomischer Faktor; Sozialer Aufstieg; Niedrig Qualifizierter; Dauer; Welt; Ausländer; USA
Abstract"Numerous studies have revealed a seemingly paradoxical pattern in which, despite cultural differences, unfamiliarity with the educational system, and possible language difficulties, children of immigrants outperform their peers with native-born parents in the U.S. educational system. We problematize the notion of an immigrant paradox in education by broadening our conceptualization of social class background, and introducing the concept of contextual attainment to capture the geographic and historical contexts in which education is completed. Analyzing nationally representative longitudinal survey data combined with international educational data, we show that, for immigrant parents, contextual attainments vary between and within countries of origin and often diverge from post-migration socioeconomic statuses. Parental contextual attainment helps explain why, net of standard family socioeconomic status measures, most groups of immigrants' children complete more years of schooling than do White Americans with native-born parents. Moreover, considering parental contextual attainment leads to a rethinking of intergenerational educational mobility patterns for adults with immigrant parents. We argue that contextual attainment captures the noneconomic benefits of higher class background that help explain how intergenerational educational inequalities are reproduced." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American sociological review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: