Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnders, Yvonne; Roßbach, Hans-Günther; Kuger, Susanne
TitelEarly childhood learning experiences.
QuelleAus: Kuger, Susanne (Hrsg.); Klieme, Eckhard (Hrsg.); Jude, Nina (Hrsg.); Kaplan, David (Hrsg.): Assessing contexts of learning. An international perspective. Cham, Switzerland: Springer (2016) S. 179-208
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMethodology of Educational Measurement and Assessment
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-45356-9; 978-3-319-45357-6
DOI10.1007/978-3-319-45357-6_7
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungspolitik; Kindertagesbetreuung; Frühpädagogik; Vorschulerziehung; Schülerleistung; Curriculum; Bildungsindikator; Internationaler Vergleich; Konzeption; Qualität; Wirkung; PISA (Programme for International Student Assessment)
AbstractEarly childhood education and care (ECEC) services are receiving increased attention in many countries, and research has provided evidence that ECEC experiences influence children's later development in school. It seems valuable therefore to collect information on ECEC experiences also in international school achievement studies. In this chapter a broad outline of the theoretical grounding for such an assessment framework as well as the reasoning for the choice of ECEC indicators in the Programme for International Student Assessment (PISA) 2015 field trial is provided. Definitions of key concepts in ECEC are introduced: quantitative indicators of ECEC experience, curriculum, pedagogy, pedagogical approaches and concepts of quality. The practical relevance of these concepts and their relations to other aspects of school effectiveness and educational policy research and practice are highlighted. Finally, those constructs are described that seem to be the most relevant for international school achievement studies. At the same time, mainly due to the retrospective nature, there are strong limitations to the assessing of ECEC experiences in the context of school achievement studies. These limitations are discussed, to help the reader understand the measurement framework. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: