Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMercier, Hugo
TitelMaking science education more natural - Some ideas from the argumentative theory of reasoning.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 30 (2016) 2-3, S. 151-153Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000177
SchlagwörterDenken; Lehren; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Auseinandersetzung; Theorie
AbstractAims to provide a useful framework for understanding how reasoning works in an educational context, and in particular how to make the best use of the exchange of arguments. The argumentative theory of reasoning is assumed to be in a good position to explain benefits of the exchange of arguments for science education. It claims that the main function of reasoning is to argue: to produce arguments to convince others, and to evaluate others' arguments in order to be convinced when, and only when, warranted. This theory explains why solitary reasoning often leads to poor reasoning performance, while the social exchange of arguments often leads to good reasoning performance. It also suggests that the best way to learn how to reason well is to reason with others. Findings from current studies are integrated in this framework. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: