Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThiebach, Monja; Mayweg-Paus, Elisabeth; Jucks, Regina
TitelBetter to agree or disagree? The role of critical questioning and elaboration in argumentative discourse.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 30 (2016) 2-3, S. 133-149Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000174
SchlagwörterKognition; Kritisches Denken; Verbale Kommunikation; Auseinandersetzung; Kooperation
AbstractInvestigated how critically questioning and elaborating on the partner's information can be supported in argumentative discourses on scientific information. In a 1 x 2 between-subjects design, either a difference or a similarity focus was established by instructing 68 dyads to pay attention to either differences or similarities in views and arguments while discussing the topic. Results show that focusing on differences had beneficial effects on the quality of argumentative discourse as well as on individual critical thinking. However, on a sociomotivational level, participants' intrinsic motivation regarding the cooperation with the discourse partner and working on the tasks was higher when focusing on similarities. Implications for improving argumentative discourse and thereby fostering individuals' critical thinking skills are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: