Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSevil, Javier; Abós, Ángel; Aibar, Alberto; Julián, José Antonio; García-González, Luís
TitelGender and corporal expression activity in physical education.
Effect of an intervention on students' motivational processes.
Gefälligkeitsübersetzung: Gender und Körperausdrucksaktivitäten im Sportunterricht. Die Wirkung einer Intervention auf die motivatonalen Prozesse der Schüler.
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 3, S. 372-389Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15613463
SchlagwörterAusdruck; Junge; Innere Motivation; Lernbedingungen; Motivation; Unterrichtseinheit; Unterrichtsgestaltung; Fachdidaktik; Körper (Biol); Seilspringen; Sport; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Bedürfnisbefriedigung; Effektivität; Intervention; Mädchen
AbstractGrounded in Self-Determination Theory and Achievement Goal Theory, the objective of this study was to assess the effectiveness of an intervention programme on a series of motivational variables in a corporal expression teaching unit. An analysis was also conducted in terms of whether the impact of the intervention would be effective in boys and girls, given the social stereotypes inherent to this type of expression activity. A sample of 224 students, with ages varying from 12 to 14 years old (105 boys, 119 girls) participated in 10 sessions. A quasi-experimental design was carried out, dividing the total sample into two groups: control (n = 115) and experimental (n = 109). The intervention programme was applied in the experimental group via specific strategies based on the TARGET areas. In the experimental group, the results showed significantly higher values in perceived task-oriented climate, autonomy, competence, intrinsic motivation, identified regulation and enjoyment, as well as significantly lower values in ego-oriented climate. The intervention programme proved to be effective in boys and girls and the results were even better in boys. The importance of developing and applying specific motivational strategies in corporal expression activities should be stressed in order for this to have an impact on variables such as motivation and enjoyment in boys and girls, thus achieving more positive experiences. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: