Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeirhaug, Petter E.
TitelExploring the relationship between student grades and assessment for learning in Norwegian physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Untersuchung der Beziehung zwischen Schulnote und Beurteilung zur Lernförderung im Sportunterricht in Norwegen.
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 3, S. 298-314Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15606473
SchlagwörterSchülerverhalten; Lernerfolg; Schulleistung; Lernverhalten; Schülerorientierter Unterricht; Sportpädagogik; Sportunterricht; Förderkonzept; Norwegen
AbstractThe purpose of this study was to explore the relationship between student grades and assessment for learning (AfL) in physical education. In educational literature, the focus on formative assessment has grown dramatically, partly because research indicates that good AfL is one of the most effective instructional tools to drive student learning forward. Therefore, a positive influence of AfL on students' grades was hypothesised. The study employed a questionnaire of 1454 PE students (aged 15-19 years) from six upper secondary schools in Norway. Based on theory and factor analysis, a construct to map the experience with AfL was identified. A regression model was used to analyse the relationship between the construct and students' grades, demonstrating that AfL is negatively associated with student grades. While the main finding is statistically small, the study also discusses the influence of other variables, possible explanations for the results and related implications. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: