Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoossens, Lennert; Vercruysse, Sien; Cardon, Greet; Haerens, Leen; Witvrouw, Erik; De Clercq, Dirk
TitelMusculoskeletal injuries in physical education versus non-physical education teachers.
A prospective study.
Gefälligkeitsübersetzung: Muskuloskelletale Verletzungen bei Sportlehrern im Vergleich zu Nicht-Sportlehrern. Eine Prospektivstudie.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 34 (2016) 12, S. 1107-1115
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2015.1091491
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Leistungsfähigkeit; Beruf; Berufsfeld; Berufskrankheit; Lehrer; Leistungsfähigkeit; Schule; Sportmedizin; Sportwissenschaft; Prävention; Sportunterricht; Analyse; Verletzung; Skelett; Muskulatur; Schule; Lehrer; Muskulatur; Skelett; Berufskrankheit; Prophylaxe; Verletzung; Sportmedizin; Sportunterricht; Beruf; Berufsfeld; Sportwissenschaft; Analyse; Medizinische Untersuchung; Prävention
AbstractPhysical education (PE) teachers have a physically demanding job, putting them at a considerable risk for musculoskeletal injuries. To structurally develop tailored injury prevention programmes for PE teachers, a clear understanding of the extent, characteristics and underlying factors of their musculoskeletal injuries compared to referents is necessary. Therefore, the current study prospectively followed 103 PE teachers and 58 non-PE teachers, who registered musculoskeletal injuries and time of exposure to sports participation during one school year. Pearson x^2-tests and independent samples t-tests determined significant differences between PE and non-PE teachers regarding demographics and variables possibly related to injury occurrence. PE teachers had 1.23 and non-PE teachers 0.78 injuries/teacher/school year. This difference was significantly different after adjustment for hours spent weekly on intracurricular teaching during the career and for injury history during the preceding six months (P = 0.009; OR = 0.511; 95% CI = 0.308-0.846). PE teachers' most affected body parts were the knee and the back. PE teachers had a more extensive injury history (P ( 0.001), a higher work- (P ( 0.001) and sport index (P ( 0.001), practiced more sports (P ( 0.002) and taught more extracurricular sports (P = 0.001). Future injury prevention programmes should take account for the great injury history and heavy physical load in PE teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: