Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Pollatsek, Alexander (Hrsg.); Treiman, Rebecca (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Oxford handbook of reading. |
Quelle | New York: Oxford University Press (2015), xvi, 504 S. |
Reihe | Oxford library of psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-0-19-932457-6 |
Schlagwörter | Beeinflussung; Kognitionspsychologie; Kognitive Entwicklung; Kind; Schuljahr 01; Leseschwäche; Semantik; Syntax; Textverständnis; Wort; Wortart; Chinesisch; Visuelle Wahrnehmung; Lautes Lesen; Lesekompetenz; Lesen; Lesenlernen; Leseunterricht; Leseverstehen; Rechtschreibung; Schreiben; Handbuch; Afroamerikaner; Jugendlicher; USA |
Abstract | Writing is one of humankind's greatest inventions, and modern societies could not function if their citizens could not read and write. How do skilled readers pick up meaning from markings on a page so quickly, and how do children learn to do so? The chapters in this handbook synthesize research on these topics from fields ranging from vision science to cognitive psychology and education, focussing on how the reading process works. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/2 |