Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeshota, Moneoang; Adler, Jill
TitelThe analysis of teachers' mobilisation of the textbook affordances.
QuelleAus: Jones, Keith (Hrsg.): Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014). Southampton: University of Southampton (2014) S. 291-296
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 295-296
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-85432-984-7; 978-0-85432-985-4
SchlagwörterMedienpädagogik; Schulbuch; Visuelle Wahrnehmung; Mathematikunterricht; Online-Publikation
AbstractIn this paper, which forms part of a wider study investigating the relationship between the affordances of a textbook, and teachers' pedagogical design capacity (PDC) (Brown, 2002) in the mediation of the object of learning; we report on the analysis of teachers' mobilisation of the textbook. In the wider study, we have established the mathematics content, and the approach to the teaching and learning of the content as the major potential affordances (Gibson, 1977) of the textbook to the teachers' practice. In this paper, we focus on the mobilisation with respect to the content; and demonstrate that teachers' appropriation of the content of the textbook is more a function of insertions to, and omissions from the textbook, than it is of their offloading, adapting or improvising of the content of the textbook.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: