Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartin, Daniel
TitelFrom whiteboards to web 2.0.
Activating language skills with new technologies.
Quelle[Esslingen]: Helbling Languages (2015), 212 S.Verfügbarkeit 
ReiheThe resourceful teacher
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-85272-939-8
SchlagwörterMedieneinsatz; Sekundarbereich; Aufgabensammlung; Computerunterstützter Unterricht; Interaktive Medien; Soziale Software; Grammatikunterricht; Sprachunterricht; Sprechen; Wortschatz; Englischunterricht; Erwachsenenbildung; Online; Online-Recherche
AbstractThis book links interactive whiteboards and the internet to make language-learning activities both fun and effective. With more than 80 practical activities. It guides teachers to the most popular and user-friendly web tools to create activities for students to use both in and outside the classroom to maximize their language learning. It is divided into three main sections, image-based activities, sound and video-based activities and text-based activities. A strong emphasis has been placed on promoting learner interaction and active language practice and communication in the classroom. It provides links to video tutorials on how to use the Web 2.0 tools described in the book. The tutorials cover both the technical aspects of how to access and use the tools and the language learning potential of these tools. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: