Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDanesi, Marcel
TitelLearning and teaching mathematics in the global village.
Math education in the digital age.
Quelle[Cham]: Springer (2016), xi, 185 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMathematics education in the digital era. 6
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-32278-0
DOI10.1007/978-3-319-32280-3
SchlagwörterProblemlösen; Bildungsfernsehen; Digitale Medien; Medieneinsatz; Neue Technologien; Videospiel; Comic; Unterrichtsinhalt; Interaktive Medien; Fachdidaktik; Geschichte (Histor); Digitalisierung; Popkultur; Algebra; Arithmetik; Mathematikunterricht; Wahrscheinlichkeitsrechnung; Zahlensystem; Technologische Entwicklung; Soziales Netzwerk; Blended Learning; E-Learning; Alltag
AbstractThis book provides a fundamental reassessment of mathematics education in the digital era. It constitutes a new mindset of how information and knowledge are processed by introducing new interconnective and interactive pedagogical approaches. Math education is catching up on technology, as courses and materials use digital sources and resources more and more. The time has come to evaluate this new dynamic, which transcends all previous use of ancillary devices to supplement classroom math instruction. Interactivity and interconnectivity with the online world of math and math texts (such as television programs and internet sites) can be integrated with our traditional modes for delivery of math instruction. This book looks at how this integration can unfold practically by applying these relevant pedagogical principles to elementary topics such as numeration, arithmetic, algebra, story problems, combinatorics, and basic probability theory. It further exemplifies how mathematics can be connected to topics in popular culture, information technologies, and other such domains. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: