Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenNicoladis, Elena (Hrsg.); Montanari, Simona (Hrsg.)
TitelBilingualism across the lifespan.
Factors moderating language proficiency. First edition.
QuelleWashington, DC: American Psychological Association (2016), viii, 351 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLanguage and the human lifespan series
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-1-4338-2283-4; 978-3-11-034044-0
DOI10.1515/9783110341249
SchlagwörterBildungserfolg; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Leseverhalten; Biografie; Erwachsener; Kleinkind; Muttersprache; Spracherwerb; Leseverhalten; Kognitive Entwicklung; Hochschulbildung; Kognitive Kompetenz; Sprachentwicklung; Sprachfertigkeit; Sprachwechsel; Kleinkind; Sprachentwicklung; Spracherwerb; Sprachfertigkeit; Sprachwechsel; Bilingualismus; Muttersprache; Hochschulbildung; Zweitsprachenerwerb; Biografie; Einflussfaktor; Alter Mensch; Erwachsener
AbstractThe study of bilingualism unfolds against a varied backdrop of sociocultural and socio-political factors. While the nature of bilingualism has often been misunderstood, the bilingual community is a dynamic and ever-growing part of the global population. This book pioneers the study of bilingualism across the lifespan and in all its diverse forms. In framing the newest research within a lifespan perspective, the authors highlight the importance of considering an individual's age - from infancy to late adulthood - when researching how bilingualism affects language acquisition and cognitive development. Four major topics are explored: (a) early bilingualism, (b) factors affecting bilingualism across the lifespan, (c) academic achievement and literacy in bilinguals, and (d) cognitive effects of bilingualism. A key theme is the variability among bilinguals, which may be due to a host of individual and sociocultural factors, including the degree to which bilingualism is or is not valued in each country and context. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: