Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKraus, Anja
TitelPerspectives on performativity.
Pedagogical knowledge in teacher education. 1. Auflage, neue Ausgabe.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2016), 163 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEuropean studies on educational practices. 8
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-8309-3422-X; 978-3-8309-3422-6
SchlagwörterPädagogik; Erziehungsstil; Pädagogisches Handeln; Pädagogischer Prozess; Aktionsforschung; Beobachtung; Emotionale Intelligenz; Fähigkeit; Handlungskompetenz; Verhalten; Soziale Interaktion; Lehrerausbildung; Fachwissen; Lerntheorie; Handlungsorientierung; Curriculum; Unterrichtsmethode; Unterrichtstheorie; Körpersprache; Kritik; Praxis; Praxisbezug; Theorie; Herbart, Johann Friedrich
AbstractRe-thinking the idea of scholarly life regarding teacher education means to critically examine the specifics of classroom teaching, respectively pedagogical challenges. School does not exist simply to convey information or expertise. It is a society in which everyone is responsible for in a reflected way participating in diverse relationships to him-/herself, to others and to the world, and, based on diverse forms of knowledge and representation, for actively forming them. Education in the classroom consists also of giving the students an idea of that. Hereby, tacit forms of knowledge and educational practices play an important role. In the concept of "performative play", teacher education is seen as a linking up of theories in Educational and other Humanities with the everyday practice of teachers. In this book the author shows that the performative paradigm opens up the possibility to overcome the concentration of a science-oriented education in school on rational, linguistically symbolized knowledge and metrical explanatory models. By this, a model of a science- as well as practice-oriented teacher education will be unfolded that is supposed to be open to diverse cultural modes of learning. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: